Tanda-tanda kebesaran Allah S.W.T  

Posted by Nazri Salleh in , , , , ,

Perkara ni terjadi pada tahun lepas, 4/1/2007, semasa mak aku tengah potong daging 'Raya Korban'. Tak salah aku bahagian ekor lembu. Sedang mak aku potong-potong tu, mak aku trus panggil aku. Aku ingat ape hal. Macam penting sangat je benda yang nak tunjukkan pada aku ni...bile aku tengok je, sah memang mengejutkan...KALIMAH ALLAH tertera pada bahagian dalam daging tu. Biasa selama ni aku dengar dan lihat kat tv dan akhbar je. Kali ni betul-betul terjadi didepan mata kepala aku sendiri. Ape lagi, aku terus capai handphone LG model KG320, aku snap beberapa keping gambar untuk tatapan anak cucu cicit aku nanti. Nak tunjukkan bahawa kebesaran Allah terdapat dimana-mana sahaja.

pelik


Ini adalah potongan yang kelima (5)(tak salah aku...ingat2 lupe dah). Nampak...jelaskan!! Daging ni pun nampak fresh lg walau di simpan dipeti sejuk 2-3 ari.


kalimah-allah-pada-daging


Aku perincikan lagi dengan beberapa potongan daging tu lagi. Menakjubkan...subahanallah..


kalimah-allah-pada-daging-2


Terasa keluarga aku dapat rahmat yang tidak disangka-sangka. Bila daging-daging ni dimasak harumannya cukup membuka selera seisi keluarga aku. Aku yang alah pada daging pun hentam juga sebab nak rasa punya pasal. Tapi bila aku makan tak ada rasa gatal-gatal pula seperti biasa yang aku alami sebelum ni. Lagi pun daging ni memang lembut dan senang dikunyah. Itulah tanda-tanda kebesaran Allah S.W.T.


*p/s: Jangan lupe sembahyang aaa....

This entry was posted on Tuesday, February 16, 2010 at Tuesday, February 16, 2010 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .
blog comments powered by Disqus